Halaman

Khamis, 18 Ogos 2011

Perantauan Pulang ke Kampung Berhari Raya


Sesungguhnya, tahun ini perasaan untuk pulang berhari raya sungguh berbeza daripada tahun- tahun sebelum ini. Ini adalah kerana aku kini jauh di perantauan daripada keluarga tercinta, rakan- rakan dan sanak saudara yang berada di semenanjung.biarpun aku hanya berada di Sarawak namun perasaan yang dirasai seumpama berada di luar negara jauhnya kerana dipisahkan oleh laut cina selatan. Tahun ini aku benar-benar merasai perasaan seorang perantauan yang tak sabar pulang ke kampung halaman untuk menyambut hari raya. Di tambah pula tahun ini jugalah aku menyambut raya bersama "Isteri Tercinta " buat julung-julung kalinya. Juga, pada tahun ini jugalah aku dan isteri beraya dengan kereta baharu..( vios) .Pengalaman berpuasa di negeri orang sungguh berbeza aku rasakan..Faktor cuaca yang begitu menguji keimana ditambah pula dengan suasana masyarakat di sini yang berbeza memberikan aku suatu pengalaman yang amat bermakna. Aku harapkan agar tahun hadapan dan seterusnya dapatlah aku menyambut ramadhan dan Syawal disamping keluarga tersayang...Penerbangan pulang menaiki Air Asia pada tarikh 24hb ogos pada jam 10.10 malam..diharapkan flight taklah delay nanti..Setibanya di LCCT, aku akan bermalam di rumah abang Solihin.Keesokan harinya, barulah aku ke gombak untuk mengambil kereta baru ...:)


Tiada ulasan:

Catat Ulasan